Kristien Van Wilderode

Naar overzicht

Nike / Interne verkoopsvideo

Motion graphics

Samen met copywriter Jenthe Blockx trok ik naar Nederland en creƫerden we een interne verkoopsvideo voor Nike in anderhalve week tijd.

De vraag

Nike Nederland had nood aan een manier om een concept intern duidelijk uit te leggen en te verkopen. Dit alles moest zeer snel gebeuren, maar moest er ook goed uitzien en duidelijk de boodschap overbrengen.

Het proces

Om alles goed te begrijpen trokken Jenthe en ik naar Nederland om samen met Nike de vraag te overlopen. Door samen met hen rond een whiteboard te gaan staan konden we zoveel mogelijk informatie verzamelen, en de essentie samenvatten. Met deze opgave trokken we terug naar Mechelen om het verhaal in woorden en beelden om te zetten. Daar zetten we de informatie om naar een concreet verhaal. Dit verhaal zette ik dan om in een storyboard en Jenthe verwerkte het in een knappe voice over. Met enkele feedbackrondes zorgden we dat het verhaal zeker juist werd verteld. Met een goedgekeurd storyboard en script gingen we aan de slag met een cameraman en namen enkele beelden op. Dan kon het editeren beginnen. Door enkele animaties toe te voegen aan de gefilmde beelden werd er een vrolijke toets aan gegeven. Dit alles samen met een up-tempo nummer zorgde voor een overtuigende productvideo.

Resultaat

Met een korte en krachtige video wisten we Nike te overdonderen. Jammer genoeg moet ik het bij een teaser houden, want de rest is confidentieel.

Resultaat